Moda damska

Kiedy wybierasz się na pierwsze zajęcia fitness…

17 Lis, 17

Potrzebujesz przede wszystkim odpowiedniego stroju! Właśnie dlatego radzimy wszystkim początkującym aktywność fizyczną Paniom jak powinny się przygotować do pierwszego spotkania ze swoim trenerem lub trenerką, by zaprezentować się równie modnie i przez cały ten czas czuć się komfortowo.

Zacznijmy od stroju sportowego

To chyba najbardziej ulubiona część przygotowań Pań, bo każda okazja do zakupów jest równie wspaniała. W tym przypadku jednak musicie odwiedzić sklepy sportowe z wyposażeniem dla uczestniczek zajęć fitness. Takich miejsc na szczęście jest mnóstwo w galeriach handlowych i nie tylko, a wystarczy jedynie dobrze poszukać i zorientować się gdzie najlepiej się zaopatrzysz w swojej okolicy. Również zalecamy nie oszczędzać na zakupie wygodnej i profesjonalnej odzieży sportowej, gdyż najważniejsza się wygoda, bez której możesz całkowicie się zniechęcić do danej dyscypliny i zakończyć swoją przygodę ze sportem. Jednocześnie wcale nie trzeba od razu startować z najlepszymi i markowymi akcesoriami, ponieważ najpierw ma nam to sprawić radość i satysfakcję. Właśnie dlatego kierujemy się kilkoma najważniejszymi zasadami, które omówimy po krótce.

Wygodne t-shirty i uniwersalne bluzy

Obie rzeczy powinny się oczywiście znaleźć w Waszej torbie treningowej. Bluzki do ćwiczeń powinny być wykonane z przepuszczających powietrze materiałów, dzięki czemu będziecie czuły o wiele lepiej podczas bardziej intensywnych i typowo siłowych treningów. Przykładowo wiskoza – dobry materiał do każdego rodzaju dyscyplin, ze względu na swoją bardzo dobrą filtracją powietrza, a także skutecznie wchłanianie wilgoci. Wówczas zyskujecie przyjemne uczucie chłodu i możecie całkowicie zniwelować przykry zapach potu z dodatkowym użyciem antyperspirantów. Jednocześnie jedwab wiskozowy zapewnia dużą elastyczność, która zwłaszcza w trakcie ćwiczeń rozciągających okazuje się niezwykle przydatna. Wówczas zmaksymalizowana swoboda poruszania się znacznie ułatwia wykonywanie nawet trudniejszych ćwiczeń, podczas których trzeba przede wszystkim skupić się na prawidłowym ułożeniu ciała i skoordynowaniu poszczególnych jego części. Natomiast bluzy powinny zapewniać zarówno odpowiednią przepuszczalność powietrza, jak i utrzymać właściwą temperaturę ciała. Ich uniwersalność polega głównie na dopasowaniu do różnych warunków atmosferycznych i zadbaniu o praktyczną stronę uprawiania sportu, gdyż przykładowo zapinane kieszenie okazują się niebywale pomocne.

Dopasowane spodnie

Tutaj wszystko już zależy od prowadzącego ćwiczenia oraz Was, ponieważ istnieją różne wymagania i preferencje. Zdecydowanie najbardziej uniwersalnym rozwiązaniem są legginsy, które automatycznie dopasowują się do ciała i nie przeszkadzają w trakcie wykonywania rozmaitych pozycji. Podobnie można docenić krótkie spodenki treningowe, aczkolwiek nie wszystkie Panie decydują się na ich zakup, ze względu na własne kompleksy i brak poczucia wygody. Natomiast jak wspomnieliśmy wcześniej niektóre rodzaje zajęć wymagają poszczególnego przygotowania w formie określonej długość spodni, dlatego najlepiej jeśli dowiecie się więcej o warunkach uczęszczania na treningi.

Obuwie sportowe to podstawa

Oprócz wymienionych części garderoby, trzeba również pomyśleć nad obuwiem zmiennym, gdyż wszystkie kluby fitness wymagają przebrania butów na dostosowane do warunków halowych. Wówczas musicie zwrócić szczególną uwagę na typ podeszwy, która absolutnie nie może zostawiać jakichkolwiek śladów na podłodze. Co więcej, musi zapewnić Wam odpowiednią przyczepność w trakcie wykonywania dynamicznych i szybkich ćwiczeń. Kolejnym kryterium podczas doboru butów damskich sportowych jest ich miękkość oraz wygodne ułożenie stopy, która nie może być w żaden sposób wygięta lub obcierana, co naturalnie wiąże się z natychmiastowym dyskomfortem i bólem. Na sam koniec warto pomyśleć na ich składem materiału, ponieważ podobnie jak koszulki powinny filtrować powietrze i zapewniać naszym stopom pełen komfort i zniwelować przykre uczucie potu.

Kobieta-wiazaca-buta-podczas-treningu

Powiązane artykuły

Komentarze

Dodaj komentarz